Saturday, January 25, 2020

ایمپلنت فوری پس از کشیدن دندان



ایمپلنت فوری ، تکنیک قراردادن بلافاصله پس از کشیدن دندان یکی از راهکارها و تکنیک های جراحی موجود در دندانپزشکی ایمپلنت می باشد . همیشه در ذهن بیمار این پرسش وجود داشته که این تکنیک چه مزیتی نسبت به تکنیک جراحی ایمپلنت دندان تاخیری ( پس از ترمیم ناحیه کشیده شده ) داشته و آیا به صلاح بیمار بوده ، یا صرفاً جنبه تبلیغاتی دارد ؟
لازم است بدانید که کشیدن دندان و عدم جایگزینی دندان از دست رفته با ایمپلنت موجب تحلیل استخوان می شود پس درصورتیکه دندانی دارید که قابلیت نگهداری ندارد و می بایست کشیده شود همچنین متخصص جراحی نیز تشخیص می دهد که شرایط استخوانی شما قابلیت جایگذاری ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان قبلی را دارد حتماً از روش های ایمپلنت فوری استفاده کنید چراکه این روش باعث عدم تحلیل استخوان در ناحیه بی دندانی میشود. سن مناسب ایمپلنت دندان زمانی است که استخوان فک بطور کامل رشد کرده باشد.
· بهبود ظاهر
· بهبود گفتار
· راحتی در جویدن و بلع
· افزایش اعتماد به نفس
· درمانی کاملا مطمئن و دائمی

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

سوالی که برخی در ذهن دارند این است که آیا کاشت دندان درد دارد و بیمار بایستی درد زیادی را تحمل نماید. در پاسخ بایستی گفت درمان ایمپلنت دندان ، درمانی بدون درد بوده و بیمار می تواند این درمان را همانند سایر روشهای دندانپزشکی انجام دهد.
در زمان کاشت ایمپلنت، درمان با بی حسی موضعی در لثه انجام می شود و مدت زمان درمان نیز بلند نبوده و صرفا در زمان کمتر از یک ساعت انجام می شود. درد ایمپلنت کردن از کشیدن دندان هم کمتر است و براحتی کاشت صورت می گیرد.
پس از کاشت دندان طی مراحل درمانی، ممکن است در مدت کوتاهی پس از کاشت درد مختصری ایجاد شود که با مصرف مسکن ها این درد ها موقتی بوده و جای هیچ گونه ناراحتی و نگرانی نیست .

No comments:

Post a Comment