Wednesday, January 8, 2020

تفاوت ونیر کامپوزیت و لمینت سرامیکی دندان


هردو روش برای زیبایی خط لبخند که شامل 8 تا 10 دندان در هر فک بالا و پایین می باشد ( البته بستگی به نوع لبخند افراد این تعداد متغیر است) و برطرف کردن مشکلاتی از قبیل زردی رنگ دندان، لب پر شدن و شکستگی یا بد فرم بودن دندان ها که در رنگ های مورد نظر فرد که میتواند همرنگ دندان های دیگر یا سفید تر از آنها باشد، استفاده شود.
لمینت سرامیکی دارای استحکام بالاتری نسبت به کامپوزیت و مقاوم تر در برار تغییر رنگ و سایش دندانها است. ونیر سرامیکی به دلیل ضخامت کمتر داراری زیبایی بیشتر، طبیعی تر و شفاف تر نسبت به کامپوزیت است. اگر کامپوزیت دچار لپ پریدگی و شکستگی شود قابل ترمیم است ولی ونیر سرامیکی باید برداشته و جایگزین شود.
طول عمر لمینت و کامپوزیت
عمر مفید لیمینت سرامیکی بیشتراست، البته طول عمر در هر کدام از روش ها بستگی به عواملی مانند : رعایت بهداشت دهان و دندان،جنس دندان و مواد استفاده شده برای کامپوزیت یا ونیر سرامیکی و مراقبت های بعد از آن دارد 
بیشتر بخوانید: سن مناسب ایمپلنت دندان، طول درمان ایمپلنت دندان،   آیا لمینت دندان درد دارد؟
زمان انجام لمینت و کامپوزیت ونیر
در لمینت سرامیکی بر خلاف ونیر کامپوزیت باید دندان تراش داده شود و احتیاج به زمان بیشتری بین 2 تا 3 هفته برای قالبگیری و ساخت آن توسط لابراتوار دارد انجام ونیر کامپوزیت نسبت به لمینیت سرامیکی از لحاظ هزینه به صرفه تر است.
هم چنین ونیر کامپوزیت را میتوان طی یک یا دو جلسه حدود 4الی 5 ساعت برای هر فک انجام داد. طول عمر ونیر کامپوزیت بین 4 تا 8 سال است که بستگی به رعایت بهداشت دهان و دندان دارد.

No comments:

Post a Comment