Monday, December 23, 2019

لمینت سرامیکی چیست؟


لمینت سرامیکی چیست؟

لمینت دندان به صورت محاوره ای به عنوان "چینی " شناخته می شوند و اخیراً به دلیل کیفیت زیبایی شناسی بالا ، محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. لمینت دندان ماندگار در مواردی از دندانهای لکه دار که با فرآیند سفید شدن قابل تغییر نیستند ، ترجیح داده می شوند. این نتایج همچنین از نظر زیبایی شناختی نتایج را در هنگام مشاهده اشکال و شکل دندان ها یا ایجاد فاصله بین دندان ها - به نام "دیاستما" به دست می آورد. در مواردی که دندان بطور کامل از دست رفته باشد ایمپلنت دندان استفاده می شود.

لمینت سرامیکی از لحاظ مواد و روش ساختاری با روکش چینی کلاسیک متفاوت است. در روکش های چینی لازم است که در کل سطح دندان ها 2 تا 5/2 میلی متر سایش شود ، در حالی که برای دندانهای لمینت دندان شده فقط 0.5 تا 1 میلی متر سایش در امتداد سطح جلوی دندان کافی است. در بعضی موارد نیازی به سایش دندانهای روکش نشده نیست. پرسلن های مورد استفاده در لمینت دندان در مقایسه با چینی های ساخته شده با یک لایه کلاسیک از ویژگی های برجسته ای برخوردار بوده و از نظر زیبایی شناسی نتایج بسیار خوبی را ارائه می دهند.
لمینت دندان عمدتاً توسط بیمارانی که می خواهند دندانهای شسته و رفته و دارای انتظارات زیبایی شناختی بالایی باشند ، ترجیح داده می شوند. به طور خاص ، لمینیت بهترین راه حل برای مواردی است که به دلیل استفاده از آنتی بیوتیک ها ، کوچک شدن جزئی ، مشکلات شکل یا فرم ، تراشه یا شکستگی دندان ها ، نگاه غیر یکنواخت و همچنین درمان بیش از حد پرکننده ها یا کانال درمانی باعث تغییر رنگ دائمی می شود.
بیشتر بخوانید: طول درمان ایمپلنت دندان
بیماران بالغ که از مشکلات فوق الذکر رنج می برند می توانند از درمان لمینت دندان بهره مند شوند. معاینه دندانپزشک یک پیش نیاز برای تعیین اینکه آیا وجود نشانه درست است یا خیر.
در ابتدا ، اندازه گیری های دهان به همراه ضبط های ویدئویی و عکس بیمار انجام می شود. ضبط ها و اندازه گیری ها سپس به آزمایشگاه دندانپزشکی ارسال می شوند. بر اساس شکایات و انتظارات بیمار ، یک مطالعه "مسخره کردن" تهیه شده است که از طریق آن می توان مطابق با این درخواست ها ، از قبل معالجه کرد. این مدلهای مسکونی قرار داده می شوند. دندانپزشک و بیمار این دندانهای تازه آماده شده را از نظر ظاهری ، زیبایی شناسی و عملکرد ارزیابی می کنند. پس از انجام اصلاحات لازم جهت برآورده کردن انتظارات و درخواست های بیمار ، شکل نهایی شکل می گیرد و روکش های لمینت روی دندان ها چسبانده می شوند.


https://dentclinicturkey.com/laminated-teeth/

No comments:

Post a Comment