Monday, December 16, 2019

ایمپلنت های دندانی


ایمپلنت دندان برای جایگزینی دندان های از دست رفته یا دندان های از دست رفته از زمان تولد استفاده می شوند ، ریشه های مصنوعی ریشه های ساخته شده از تیتانیوم هستند و عوارض جانبی آسیب نبینند. ماده مورد استفاده برای سازگاری بافتی مورد آزمایش و تأیید قرار گرفته و ثابت شده است که 99٪ از نظر بافت سازگار است. بنابراین ، گمانه زنی ها درباره رد بافت ، خطر بالای سرطان و عدم استفاده از آن برای زنان ، همه نادرست است. با این حال ، این واقعیت را رد نمی کند که کاشت دندان نمی تواند برای همه اعمال شود.
با وجود پروتزهای دندانپزشکی جزئی ثابت یا ثابت که روی ریشه های دندان تنظیم شده است ، هدف از این روند اطمینان از افزایش راحتی بیمار و جایگزینی بافت های سخت و نرم از بین رفته با پروتزهایی است که قرار است روی این ایمپلنت ها ساخته شوند. هدف از کاشت ایمپلنت برای عملکرد بدون مشکل برای یک عمر است.
هنگامی که یک یا چند دندان از دست رفته است ،
هنگامی که ما ترجیح نمی دهیم دندانهای کنار سینوس فک بالا برای کاردستی دندانپزشکی حک شود.
هنگامی که دندان در قسمت پشتی فک از بین رفته و از ایجاد پل دندان جلوگیری می کند ،
هنگامی که یک بیمار تمام دندانهای خود را از دست می دهد و اعمال دندانهای کامل امکان پذیر نیست - یا بیمار آن را شخصاً ترجیح نمی دهد. برای دندان هایی که فقط نقص های زیبایی دارند از روشهای دندانپزشکی زیبایی مانند کامپوزیت دندان و لمینت سرامیکی استفاده می شود.
بعد از ایمپلنت های دندانی
پس از تنظیم ایمپلنت ها ، یک دوره انتظار آغاز می شود تا ایمپلنت با سلولهای استخوانی زنده فک تلف شود. با داشتن ساختار طبیعی استخوان و بیمار سالم ، این دوره تقریباً 2-3 ماه است. در این دوره ، دوباره ، بسته به وضعیت سلولهای استخوانی و تعداد کاشت ، پروتزهای موقتی قابل جابجایی یا ثابت اعمال می شود. اگر از پیوند استخوان در طی روش کاشت استفاده شده باشد ، دوره بهبودی بیشتر ادامه می یابد. این امر به دلیل ذوب شدن پیوند استخوان و تبدیل شدن به موقع به استخوان جدید است. در چنین مواردی ، دوره بهبودی بین 6 تا 12 ماه متغیر است.
تصاویر توموگرافی دندانپزشکی از طریق رایانه به تصاویر فک رباتیک تبدیل می شوند. یک کاشت سایبر برای تصویر فک  اعمال می شود. برای ایمپلنت هایی که در فضای سایبر قرار داده شده است ، یک راهنمای کاشت مخصوص بیمار برای بیمار آماده شده است تا بطور دقیق در مورد دندانپزشکی خود بیمار منعکس شود. عمل جراحی ایمپلنت هدایت شده عملكرد موفق ایمپلنت ها را در موقعیت ها و زوایای ایده آل آنها تضمین می كند. با این تکنیک روند جراحی در حداقل طول نگهداری می شود و زمان بهبودی بعد از عمل برای لثه ها نیز کاهش می یابد.


No comments:

Post a Comment