Wednesday, March 11, 2020

جنس ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان چیست؟ :اگر شما یک یا چند دندان را از کشیده یا از از دست داده باشید و یا به طور کلی بدون دندان باشید می توانید به منظور جایگزینی دندانهای ازدست رفته از ایمپلنت دندان استفاده نمایید.
ایمپلنت دندانی قسمتی است که به عنوان ریشه دندان در داخل استخوان فک قرار گرفته و تاج دندان روی آن بازسازی می شود.

از کاربرد های ایمپلنت این است که نیازی به تراشیدن دندان های مجاور ندارد و در نتیجه هیچ آسیبب به بقیه دندان ها وارد نمی سازد. ایمپلنت به عنوان منطقی و بهترین روش برای جایگزینی دندان های از دست رفته شناخته شده است، چرا که ظاهر و شکلی کاملاً طبیعی دارد و با دندان های طبیعی مردم هیچ فرقی ندارد. بیمار در مواقع صحبت کردن و غذا خوردن کاملاً احساس آسایش می نماید. .کامپوزیت دندان و لمینت سرامیکی نیز برای اصلاح طرح لبخند به کار می روند. کامپوزیت ونیر و لمینت نمیتوانند همانند ایمپلنت به جای دندان از دسته بکار روند.

جنسایمپلنت چیست؟

جنس ایمپلنت اکثرا از فلزات گوناگون و یا سرامیک هایی با ساختار مشابه استخوان است که با بافتهای بدن سازگاز هستند. در حال حاضر ایمپلنت ها از فلز تایتانیوم ساخته می شوند. سن مناسب ایمپلنت دندان بالای  سال است .

طول مدت جراحی ایمپلنت چقدر است؟

این وقت بسته به عوامل متفاوتی خواهد بود. مدت زمان بهبود پس از جراحی نیز به سرعت ترمیم بافتهای فرد بستگی دارد، هرچند با پیشرفت تکنولوژی این مدت زمان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. بطور معمول وقت ترمیم بافتی و تشکیل استخوان حدود 2-3 ماه است که می توان پس از این مدت مراحل ساخت پروتز (تاج دندان) را آغاز کرد. طول درمان ایمپلنت فوری کمتر است
بیشتر بخوانید: پالیش کامپوزیت ونیر، تفاوت کامپوزیت ونیر و لمینت سرامیکی، 

میزان موفقیت ایمپلنت چقدر است؟

میزان موفقیت انجام کاشت دندان به عوامل متفاوتی بستگی دارد که در بیماران گوناگون متفاوت است. حتی این مسئله در مورد ایمپلنت فک بالا و پایین نیز تفاوت دارد. به طور متوسط میزان موفقیت ایمپلنت دندانی 90% گزارش شده است. ایمپلنت دندان برای کودکان قابل انجام نیست.

چگونه باید از ایمپلنت مراقبت کرد؟

سلامت بدن شما در میزان موفقیت ایمپلنت بسیار تاثیر گذار است. عدم رعایت بهداشت دهان ودندان دلیل اصلی برای از دست رفتن ایمپلنت به شمار می رود.

استفاده از نخ دندان و مسواک زدن حداقل 2 بار در روز از اهمیت بسیاری برخوردار است که دندانپزشک شما نحوه مراقبت درست از ایمپلنت را به شما آموزش خواهد دادبرای اطمینان از سلامت لثه ها حداقل 4 بار در سال برای بررسی بافت لثه به دندانپزشک خود مراجعه نمایید .


No comments:

Post a Comment