Sunday, February 23, 2020

پالیش کامپوزیت ونیر

پس از اینکه كامپوزيت توسط امواج نوری سفت و محکم شد، دندانپزشک پالیش دندان ها را جهت رفع هرگونه خراش و زبری سطح کامپوزیت انجام می دهد تا در نهایت سطح صیقلی و صاف حاصل شود. لمینت سرامیکی نزدیکترین گزینه به کامپوزیت دندان می باشد.
اگر از کامپوزیت با کیفیت بالا استفاده شود و به خوبی پالیش شوند به سختی دچار تغییر رنگ می شود. با این حال بهتر است هر 6 ماه یک بار برای پولیش به دندانپزشک خود مراجعه کنید.
اساسی ترین مرحله کامپوزیت ونیر ، مراقبت های بعد از آن می باشد. اگر بعد از انجام ونیر کامپوزیت بنا به دلایلی از جمله عدم رعایت مراقبت های لازم و مصرف مواد غذایی رنگی و نوشیدن چای و قهوه و رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان، کامپوزیت دچار تغییر رنگ شود، باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا با انجام پالیش کامپوزیت لکه های ایجاد شده و تغییر رنگ کامپوزیت اصلاح گردد.
درمان کامپوزیت  ونیر چطور انجام می‌شود؟
 جهت انجام  کامپوزیت ونیر نیازی به قالبگیری و ارسال به لابراتوار نیست و تماما مراحل این درمان در مطب توسط متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی انجام می پذیرد. قیمت کامپوزیت دندان نصف قیمت لمینت دندان است.
این روش وابستگی زیادی به هنر و تجربه دندانپزشک دارد.
نحوه انجام درمان کامپوزیت ونیر به این صورت است که دندانپزشک یک لایه نازک از مواد کامپوزیتی را بر روی سطح بیرونی دندان قرار می دهد و آن را به شکل و فرم مورد نیاز در خواهد آورد. سپس با نور مخصوص ( دستگاه لایت کیور ) باعث سخت و سفت شدن مواد کامپوزیتی می شود و در نهایت اقدامات نهایی در مورد شکل و فرم مواد قرار گرفته بر روی دندان صورت خواهد گرفت. در صورت از دست رفتن دندان ایمپلنت دندان استفاده می شود.
از آنجا که این لایه کامپوزیتی قرار داده شده بسیار نازک است ، نیازی به تراش دندان نیست و درمان کامپوزیت ونیر در بسیاری از موارد روش محافظه کارانه به حساب می آید .

No comments:

Post a Comment