Monday, February 3, 2020

ایمپلنت دندان برای کودکان

ایمپلنت دندان برای کودکان

از دست دادن دندان یکی از مهمترین مشکلاتی است که برای دندان‌ها پیش می‌آید و نه تنها روی زیبایی تاثیر منفی دارد بلکه مهم‌تر از آن مشکلاتی برای غذا خوردن و حتی حرف زدن فرد نیز بوجود می‌آورد. روش‌های مختلفی مثل روکش (بریج) و ایمپلنت برای کاشت دندان وجود دارد.ایمپلنت دندان با استفاده از یک پایه تیتانیومی که به شکل پیچ می باشد ، با تکرار عملکرد ریشه طبیعی دندان این مشکل را حل می کند. ایمپلنت دندان می تواند به شما در برگرداندن لبخند و کیفیت زندگی کمک کند. و از آنجا که ایمپلنت بر روی استخوان فک شما ثابت می شود ، نیازی نیست که نگران از بین رفتن یا بیرون آمدن ایمپلنت باشید.
عموما برای  کودکان به دلیل شور و انرژی زیادی که دارند امکان دارد ضربه های مختلفی را تجربه کنند . از زخمی شدن بدن تا آسیب به فک و دندان هایشان، در این موقع یک دندان شیری کنده شود یا بر اثر تصادف یا ضربه از دهان خارج شود،‌ ایمپلنت کردن آن به طور کلی موفق نخواهد بود، زمانی که دندان دائمی کنده شود،‌ اگر به قدر کافی سرعت عمل داشته باشید، این شانس وجود دارد که دندان کنده شده را بتوان دوباره ایمپلنت کرد.
البته باید به این نکته توجه کرد که رشد فکی فرزند شما کامل شده باشد عموما سن مناسب ایمپلنت دندان در دختران 15 سال به بالا و پسران 17 سال به بالا امکان پذیر است همین طور نوجوان هایی که دچار جهش رشد ناگهانی بلوغ می شوند و یا فضای مزیودنتال ناکافی ندارند نمی توانند ایمپلنت کنند حتی ایمپلنت فوری .

ایمپلنت و بارداری


با اینکه جراحی ایمپلنت دندان در کل، روشی بسیار ایمن می‌باشد، اما تقریباً همه‌ی دندان‌پزشکان به زنان باردار توصیه می‌کنند که موارد مربوط به دندان پزشکی را در صورت غیر ضروری بودن به بعد از متولد شدن فرزند خود موکول کنند
بهتر است در دوران بارداری مراقبت‌های روزانه برای بهداشتدهان و دندان که شامل مسواک زدن و نخ کشیدن دندان می‌باشد همچنین انجام معاینات دندانپزشکی منظم و جرم‌ گیری و تمیز کردن حرفه‌ای دندان را رعایت کنید اگر نیاز فوری به کاشت دندان در دوران بارداری پیدا کند بعد از سه ماه اول بارداری می توانید این کار را انجام دهید .
 از دیگر روشهایی دندانپزشکی که در دوران بارداری توصیه نمی شود لمینت سرامیکی می باشد. لمینت دندان به دو روش سرامیکی و کامپوزیتی انجام می‌شود. در هر دو روش سعی بر مرتب کردن و سفید کردن دندان‌ها می‌باشد. در برخی موارد قبل از لمینت دندان باید درمان‌های اولیه‌ای مثل لیفت لثه صورت گیرد تا دندان‌ها برای لمینت آماده شوند. بسیاری از افراد نمی دانند که بین دو گزینه لمینت دندان و کامپوزیت دندان کدام را انتخاب کنند. بعبارتی آنها نمی دانند که لمینت دندان برایشان بهتر است یا کامپوزیت دندان؟ باید گفت تشخیص نهایی اینکه انتخاب کدامیک از دو روکش کامپوزیت و لمینت برای شما مناسب است ، بستگی کامل به نظر متخصص دندانپزشک و نیز مشکل دندانپزشکی ای که شما می خواهید آنرا برطرف کنید ، دارد. با اینحال پیش از انتخاب نهایی ، معیارهایی را باید در در نظر بگیرید.

برای ایمپلنت از مسواک خاصی باید استفاده کرد؟


رعایت بهداشت دندان و دهان در طول درمان ایمپلنت دندان و پس از آن نکته بسیار مهمی است و هر فرد باید برای رعایت بهداشت عمومی خود بهتر است انجام دهد و ساده ترین راه مسواک زدن است.
شما باید در طول روز 2 بار مسواک بزنید و بهترین زمان آن به مدت 2 دقیقه است تا کاملا دندان ها تمیز شوند و پلاک های دندان از بین بروند همچنین طول عمر مفید مسواک 3 الی 4 ماه است برای مسواک زدن انتخاب مسواک بسیار اهمیت دارد مسواک باید به گونه ای انتخاب شود تا بتواند تمام نقاط دهان را به راحتی تمیز کند. این مراقبت ها برای لمینت و کامپوزیت نیز توصیه می شود. انجام کامپوزیت دندان معمولا به یک جلسه ویزیت نیاز دارد. ممکن است شما به یک ویزیت اولیه برای ارزیابی وضعیت دندان و هماهنگی نیاز داشته باشید و در جلسه‌ی بعدی کامپوزیت پیوند داده شود. دندانپزشکتان قبل از اینکه کامپوزیت ونیر را روی دندانتان شکل دهند در مورد رنگ آن با شما صحبت خواهد کرد تا مطمئن شود که همان رنگ دلخواهتان برای لبخند است. پیوند دادن ونیر کامپوزیت با نور لیزری و نیز چسب مخصوص انجام می‌شود که آن را محکم روی دندان نگه می‌دارد.
افرادی که ایمپلنت انجام داده اند بهتر است تا 3 روز محل ایمپلنت شده را با دهان شوی تمیز کنند و دیگر نواحی دهان را مسواک بزنن بعد از 3 روز با مسواک اسفنجی و یا پنبه ای که آغشته به دهان شویه می باشد به ارامی تمیز دندان های خود را تمییز کنند زیرا بهداشت لثه و دندان های اطراف ایمپلنت تاثیر به سزایی در روند بهبود دارد .

No comments:

Post a Comment