Monday, March 2, 2020

میزان موفقیت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان در واقع مانند دندان از دست رفته برای فرد کار می‌کند و هیچ تفاوتی با  دندان طبیعی ندارد. ایمپلنت دندان هم مانند دندان طبیعی می‌تواند دچار آلودگی شود حال اگر این عفونت و آلودگی نادیده گرفته شود می‌تواند سبب بیماری‌ها و ناراحتی‌های بسیاری گردد. پس در صورت مواجهه با علائم آلودگی و عفونت فرد باید به کلینیک دندانپزشکی خوب مراجعه کند و از پیش رفتن بیماری جلوگیری کند. عفونتهایی که در اطراف ایمپلنت دندان رخ می‌دهند می‌تواند یکی از انواع بیماری‌های لثه باشند که به بیماری‌های پری ایمپلنتیتیس معروف هستند. سن مناسب ایمپلنت دندان پس از اتمام رشد استخوان فک است.

این عفونتها دارای عللی چون:
حال اگر این مواردی که گفته شد باعث عفونت ایمپلنتی شود و به موقع درمان نشود باعث از بین رفتن و تحلیل استخوان فک می‌شوند که در نتیجه باعث پس زدن ایمپلنت می‌شود. 
به طور کلی ، ایمپلنت های دندانی میزان موفقیت حدود 95٪ دارند. البته این بسته به بیمار ، دندانپزشک ، تعداد کاشت مورد نیاز ، روشهای مورد استفاده و سایر عوامل متفاوت خواهد بود.
مراحل انجام ایمپلنت دندان به طور ذاتی بی خطر است. خطرات هنگام بروز این عوامل ایجاد می شوند.
کاشت ایمپلنت دارای جوانب مثبت و منفی است و کاملاً بی خطر هستند. فرض بر این است که شما به یک متخصص دندانپزشکی دارای مجوز و باتجربه بروید.
آیا ایمپلنت های تیتانیوم بی خطر هستند؟
کاشت دندان های تیتانیوم یک هنجار برای صنعت است و ده ها سال است که وجود دارد. آنها یک لایه اکسید دارند که به مبارزه با خوردگی کمک می کند و آلیاژ تیتانیوم بسیار بادوام است.
امروزه بیشتر دندانپزشکان یاد می گیرند که از آنها به عنوان گزینه استاندارد استفاده کنند ، اما بدون خطری نیستند.
مزایای کاشت تیتانیوم
اگرچه همه دندانپزشکان همیشه از کاشت تیتانیوم استفاده نمی کنند ، اما اکثر آنها به دلیل مزایای عالی که دارند ، انجام می دهند.
توان مالی
کاشت تیتانیوم به طور معمول نسبت به سایر مواد مانند زیرکونیا مقرون به صرفه تر است. آنها می توانند برای دندانپزشک چند صد دلار کمتر هزینه کنند.
ماندگار
کاشت تیتانیوم می تواند تا 20 سال یا بیشتر طول بکشد. بسته به زمان کاشت کاشت ، جایگزینی تیتانیوم می تواند تا آخر عمر ادامه یابد.
دوام
این نوع کاشت  قوی است و می تواند در برابر فشار زیاد نیش مقاومت کند. این یکی از اصلی ترین دلایل تیتانیوم استاندارد در کاشت است.
بیشتر افراد سالم ، که مرتباً بهداشت دهان و دندان خود را رعایت می کنند و به دندانپزشک مراجعه می کنند ، برای کاشت دندان مناسب هستند. کاشت دندان می تواند یک راه حل عالی برای جایگزینی دندان از دست رفته ی افراد در هر سنی باشد. طول درمان کاشت دندان بین 3 تا 6 ماه است. ایمپلنت فوری در زمان کمتری انجام می شود.
اگرچه کاشت ایمپلنت برای بیشتر افراد مناسب است ، شرایطی وجود دارد که ممکن است ایمپلنت دندان مناسب نباشد. در صورت نگرانی از موارد زیر با متخصص ایمپلنت دندان خود صحبت کنید.
سیگار کشیدن سنگین ، که مانع روند بهبودی می شود.
مصرف زیاد الکل ، که می تواند باعث بیماری لثه شود.
کسانی که دارای تراکم استخوانی ضعیف هستند ، به دلیل اینکه پایه ایمپلنت باید با استخوان موجود در فک ترکیب شود.
بیماری شدید لثه. پوسیدگی دندان و / یا بیماری لثه قبل از انجام عمل کاشت دندان نیاز به درمان دارد. بیماری لثه یکی از دلایل اصلی از بین رفتن استخوان است که می تواند مانع موفقیت هر روش کاشت دندان شود.
افرادی که سیستم ایمنی بدن ضعیف دارند موفقیت ایمپلنت دندان را به خطر می اندازند.
افرادی که عادت دندان قروچه کردن (بروکسیسم) دارند.
خطرات کاشت تیتانیوم
حتی اگر این استاندارد باشد ، خطرات هنگام استفاده از کاشت دندان تیتانیوم وجود دارد. معمولا ایمپلنت دندان برای کودکان انجام نمی شود.
خوردگی
خوردگی زمانی است که کاشت تیتانیوم تخریب شده و از بین می رود. اگرچه ایمپلنت های تیتانیوم برای مبارزه با خوردگی ساخته شده اند ، اما برای آن غیر قابل شکست نیستند. اگر خوردگی در ایمپلنت اتفاق بیفتد ، می تواند بسیار ناراحت کننده باشد و احتمالاً به معنای تعویض کاشت است.
آلرژی تیتانیوم
برخی از بیماران نسبت به تیتانیوم واکنش آلرژی دارند. ممکن است شما حساسیت نداشته باشید ، اما اگر می دانید ، باید به دندانپزشک خود در اسرع وقت اطلاع دهید.
سمیت گالوانیک
این در شرایطی است که هنگام مواجهه با سایر فلزات ، طعم فلزی را در دهان خود و حتی گاهی اوقات حتی احساس بار الکتریکی می کنید. سمیت گالوانیک همچنین می تواند بی خوابی مزمن باشد.
دهان دارای 28 دندان (به استثنای دندان های عقل) ، 14 عدد روی هر فک است. متخصص ایمپلنت شما 14 ایمپلنت دندان بر روی هر فک نصب نخواهد کرد. این از نظر پزشکی قابل استفاده نیست. بیشترین تعداد 8 کاشت دندان در هر قوس است و کمترین آن حداقل 2 کاشت دندان است.
با افزایش تعداد پایه های ایمپلنت ، پروتز (دندان مصنوعی یا پل ثابت) پایدارتر می شود. قیمت ایمپلنت دندان با هر کاشت دندان اضافی نیز بالا می رود.
هزینه هر کاشت دندان در تهران بسته به نوع ایمپلنت بین 2700 تا 4ونیم میلیون  برای هر پایه ایمپلنت می باشد. با این وجود ، مهمترین نکته برای دریافت  ایمپلنت دندان با قیمت کم ، مراجعه به یک متخصص معتبر در زمینه ایمپلنت دندان است.
قیمت ایمپلنت دندان بر اساس عوامل زیادی متفاوت خواهد بود و یکی از تأثیرگذارترین آنها دندانپزشکی است که  اینکار را انجام می دهد. مبلغی که دندانپزشکان شارژ می کنند به مواردی مانند مکانی که در آن قرار دارند بستگی دارد ، چقدر دفتر بزرگ است ، چه تعداد پرسنل آن را اداره می کند ، چه نوع تجهیزات تخصصی و فناوری خاصی دارند و موارد دیگر. به این ترتیب ، یک دندانپزشک ممکن است برای یک روش واحد یک قیمت را محاسبه کند و دیگری برای همان روش، قیمت را دوبرابر کند بنابراین وقتی صحبت از ایمپلنت ارزان یا ایمپلنت اقساطی میشود همیشه منظور افت کیفیت کار نیست.  


1 comment:

  1. ایمپلنت دندان یکی از بهترین جایگزین‌ها برای دندان‌های از دست رفته می‌باشد. ایمپلنت دندان داخل استخوان‌های فک قرار می‌گیرند و انسان با استفاده از آن‌ها خیلی راحت می‌تواند فعالیت‌هایش را انجام دهد.

    https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1060720

    ReplyDelete