Wednesday, February 26, 2020

مراحل انجام ایمپلنت دندان چقدر طول میکشد

مراحل انجام ایمپلنت چقدر طول می کشد؟⠀⠀
۱تهیه رادیوگرافی های لازم و بررسی دقیق ناحیه بی دندانی و انتخاب ایمپلنت دندان مناسب از لحاظ طول و قطر و نوع آن، که مناسب ناحیه بی دندانی باشد.⠀⠀
۲انجام جراحی کاشت دندان در یک جلسه حدودا نیم ساعته در مطب، با بی حسی موضعی. . ایمپلنت حتی کمتر از لمینت سرامیکی و کامپوزیت دندان طول می کشد. کامپوزیت ونیر و لمینت برای اصلاح و زیبایی لبخند بکار می روند.
۳حدود ٢ الى ٣ ماه بعد از کاشت ایمپلنت ( جراحى) صبر مى کنیم تا استخوانسازى اطراف پیچ ایمپلنت صورت گیرد⠀⠀
این مدت زمان برای ترمیم و سفت شدن استخوان دور ایمپلنت لازم است که البته بسته به جنس استخوان فرد و شرایط موجود، ممکن است این زمان کمی متغیر باشد ایمپلنت دندان برای کودکان انجام نمی شود..
در طول این مدت براى بیمار روکش موقتى ساخته مى شود تا شکل ظاهرى ناحیه بى دندانى بطور موقت اصلاح شود. ۴) بعد از ٢ الى ٣ ماه از اتمام کاشت ( جراحى) ، مى توان مراحل ساخت روکش روى ایمپلنت ( تاج دندان) را شروع کرد که انهم حدود ٢٠ روز طول مى کشد. ایمپلنت فوری طول انتظار ایمپلنت معمولی را ندارد.
اوردچر چیست؟
اوردنچر متکی بر ایمپلنت نوعی دست دندان متحرک است که در دهان بر روی تعدادی ایمپلنت قرار میگیرد. مزیت اصلی اوردنچر کاهش لقی پروتز کامل میباشد. قرار داشتن ایمپلنتها باعث می شود که دست دندان ثبات و کارایی و راحتی بسیار بهتری پیدا کند.
یکی از عوامل تعیین کننده تعداد ایمپلنت ها ، میزان استخوان باقیمانده و میزان تحلیل استخوان می باشد . هم چنین وضعیت فک مقابل یعنی با دندان و یا بی دندان فک مقابل هم در تعیین تعداد ایمپلنت ها موثر است .
حداقل تعداد ایمپلنت مورد نیاز برای اوردنچر فک پایین ۲ عدد و حداکثر ۴ عدد می باشد. اوردنچر توسط بیمار قابل برداشتن و تمیز کردن می باشد، امکان خارج کردن پروتز از دهان در شب باعث می شود تا فک و مفاصل و استخوان های درگیر فشار کمتری را تحمل کنند و بهداشت دهان آسان تر انجام خواهد شد .

No comments:

Post a Comment