Sunday, February 2, 2020

آیا کامپوزیت دندان مانع پوسیدگی دندان می شود


آيا کامپوزیت دندان مانعی برای پوسیدگی دندان می شود؟

طبق باور اشتباه بسیاری از افراد کامپوزیت دندان سدي براي پوسیدگی و انواع آسیب به دندان ايجاد نميكند. با کامپوزیت لایه ای ظریف و نازک روی دندان قرار می گیرد که به صورت بافتی از دندان می شود و مانند سایر دندان ها در صورت عدم مراقبت دچار پوسیدگی و آسیب می شود . کامپوزیت دندان نمی تواند یک گزینه برای کاشت دندان باشد. بهترین گزینه برای کاشت دندان، ایمپلنت دندان می باشد.
آیا کامپوزیت ونیر باعث آسیب رسیدن به دندان ها می شود؟
خیر. اگر کار اصولی درست انجام شود و طرح درمان صحیح باشد کامپوزیت ونیر به هیچ عنوان باعث آسیب رسیدن به دندان نمی شود و در واقع کامپوزیت ونیر یک لایه نازک روی سطح دندان کاملا به آن باند شده و هیچ درز و یا فاصله ای بین ونیر و دندان وجود ندارد .
عدم گاز زدن به مواد غذایی سفت و سخت
رعايت بهداشت ومسواک زدن مرتب و منظم
استفاده از مسواک و خميردندانهاي استاندارد و با زبري متوسط
استفاده از دهانشویه ها با تجویز دندانپزشک زیبایی
مصرف كمتر چاي غليظ و قهوه
لازم به ذكر است كه كشيدن سيگار باعث تغيير رنگ كامپوزيت ونير ها ميشود .


تفاوت لمينتهاي سراميكي و كامپوزيتي دندان چیست؟
لمینت سراميكي دندان پس از تراش دندان و قالبگیری ، توسط لابراتوار ساخته ميشود؛ پروسه درمان آن حدوددو الی سه جلسه زمان میبرد ولى درنوع کامپوزیتي ،توسط دندانپزشک در همان جلسه فرم داده می شود و نیاز به تراش دندان و قالب گیری ندارد.
معمولا زمانی که نیاز به تغییرات بیشتری در فرم دندانها و طرح لبخند داریم و یا دندانها داراى مشکلات بیشترى مثل خرابى و پوسیدگى دندان هستند لمینت ها بیشتر جوابگو هستند ولى در مواردى که مشکلات دندانى کمتر هستند و بیشتر هدف اصلاح زیبایى با روشى بسیار محافظه کارانه و با حداقل دستکارى دندان باشد معمولا طرح درمان کامپوزیت ونیر مورد توجه قرار مى گیرد .
Composite or porcelain veneers? Which is the right option for you?

No comments:

Post a Comment