Monday, February 17, 2020

مزیت ایمپلنت در مقابل دندان مصنوعی



کاشت دندان می تواند یک راه حل عالی برای جایگزینی دندان از دست رفته ی افراد در هر سنی باشد.
اگرچه کاشت ایمپلنت برای بیشتر افراد مناسب است ، شرایطی وجود دارد که ممکن است ایمپلنت دندان مناسب نباشد. در صورت نگرانی از موارد زیر با متخصص ایمپلنت دندان خود صحبت کنید.
سیگار کشیدن سنگین ، که مانع روند بهبودی می شود.
مصرف زیاد الکل ، که می تواند باعث بیماری لثه شود.
کسانی که دارای تراکم استخوانی ضعیف هستند ، به دلیل اینکه پایه ایمپلنت باید با استخوان موجود در فک ترکیب شود.
بیماری شدید لثه. پوسیدگی دندان و / یا بیماری لثه قبل از انجام عمل کاشت دندان نیاز به درمان دارد. بیماری لثه یکی از دلایل اصلی از بین رفتن استخوان است که می تواند مانع موفقیت هر روش کاشت دندان شود.
افرادی که سیستم ایمنی بدن ضعیف دارند موفقیت ایمپلنت دندان را به خطر می اندازند.
افرادی که عادت دندان قروچه کردن (بروکسیسم) دارند.

مزیت های کاشت ایمپلنت دندان در مقابل پروتز های کاملا متحرک ، حفظ بافت لثه و استخوان ، شباهت زیاد به ساختار دندان طبیعی ، جویدن راحتتر غذا و زیبایی ظاهری می باشد .
در این نوع پروتز ها ، متخصصین می تواند در صورت تشخیص و نیاز پروتز را که با پیچ هایی به پایه ایمپلنت وصل شده اند خارج ، ترمیم و مجددا در ناحیه مورد نظر قرار دهد .
بی دندانی کامل زمانی اتفاق می افتد که افراد تمامی دندان های یک فک یا هر دو فک خود را ازدست داده اند . چند روش درمانی برای این افراد پیشنهاد می شود  .
ساده ترین و ارزانترین راه جایگزینی دندان ها ساخت دست دندان کامل متحرک است.دندان های مصنوعی  متحرک به راحتی از دهان خارج می شوند و استفاده و نظافت آن برای افراد بسیار راحت است .
اگرچه چون تکیه گاه دست دندان روی لثه می باشد ،  بیشترین فشار را بر روی لثه و استخوان فک ایجاد میکند و به مرور زمان موجب تحلیل و فرسایش استخوان فک می شود . از سوی دیگر زمان صحبت کردن و غذا خوردن به هیچ عنوان حس دندان طبیعی به بیمار نمی دهد و در مراحل اولیه استفاده می تواند با درد و خارش همراه باشد . نکته قابل توجه دیگر اینکه، پروتز های متحرک دندانی اوردنچر یا دست دندان کامل مصنوعی کاملا متحرک باید هر پنج تا هفت سال تعویض شود . طول درمان کاشت دندان سه تا شش ماه است که در صورت انجام ایمپلنت فوری این مدت کوتاه تر می شود.
موارد استفاده از ایمپلنت دندان
اگر بین دندان های جلو فاصله باشد برای مثال در اثر نبود یک دندان . برخی مواقع فاصله ی بین دندان ها با کامپوزیت دندان و لمینت دندان و در مواقع شدیدتر با ارتودنسی قابل رفع است. کامپوزیت ونیر و لمینت سرامیکی برای برطرف نمودن مشکلات زیبایی دندان بکار می روند.
زمانی که یک یا بیش از یک دندان از انتهای هر قوس دندانی از دست رفته باشد و تنها یک سمت، دندان طبیعی باشد .
زمانی که کلیه دندان های یک یا هر دو فک از دست رفته باشد .
گاهی می توان با تکیه بر بیمه های دندانپزشکی ، یک ایمپلنت ارزان و با کیفیت را بدست آورد. اما متاسفانه بیشتر بیمه های دندانپزشکی به دلیل اینکه ایمپلنت دندان را در گروه دندانپزشکی زیبایی تلقی می کنند،  هزینه ایمپلنت دندان را پوشش نمی دهند. متخصص ایمپلنت دندان شما می تواند ایمپلنت هایی که از زیرکونیوم یا تیتانیوم ساخته می شوند ، انتخاب کند. این مواد به همراه مواد موجود برای تاج می توانند بر قیمت ایمپلنت دندان تأثیر بگذارند. صحبت با متخصص ایمپلنت دندان در مورد جوانب مثبت و منفی مواد انواع ایمپلنت دندان ایده خوبی است ، بنابراین می توانید گزینه ای را انتخاب کنید که هم کیفیت و هم قیمت مناسب به شما ارائه دهد. 
علل پس زدن ایمپلنت
عفونت ایمپلنت (پری ایمپلنتاتیس)
موفق نبودن پیوند استخوان
آسیب رسیدن جدی به بافت ها و عصب ها
بیماری های سینوسی
واکنش های آلرژیک
پس زدن بدن
بی کیفیتی ایمپلنت
عدم رعایت بهداشت دهان و دندان
انواع ایمپلنت دندان در سایزها، طول‌ها و انواع مختلفی وجود دارد. دکتر متخصص، با توجه به موقعیت دندان‌ها تصمیم می‌گیرد که کدام نوع از ایمپلنت برای بیمار مناسب می‌باشد. دندانپزشک یک پیچ مخصوص ایمپلنت را در لثه بیمار قرار داده و سپس دندان مصنوعی را روی آن می‌گذارد که می‌توانید آنها را همانند دندان‌های طبیعی مسواک بزنید. این درمان ممکن است مقداری سخت باشد. نوع ایمپلنت دندان هر فردی با فرد دیگر متفاوت است .رایج‌ترین نوع ایمپلنت، ایمپلنت دو مرحله ای  است، ایمپلنت داخل استخوان فک و زیر بافت لثه قرار می‌گیرد، سپس بافت لثه را به وسیله بخیه مسدود می‌کنند تا از فشار وارده هنگام بهبود و التیام نواحی اطراف استخوان فک جلوگیری کنند. پس از اتمام دوره بهبودی جراحی اول، جراحی دوم انجام می‌شود تا اتصال تاج دندان و ایمپلنت صورت بگیرد

No comments:

Post a Comment